Stel je voor dat je net een warmtepomp hebt laten installeren en daarna pas begint na te denken over het aanvragen van subsidie. Zo zit ik nu en ik vraag me af hoe anderen dit aanpakken. Is het echt zo ingewikkeld als sommige mensen zeggen? Ik merk dat er veel technische vereisten en voorwaarden op je af komen, en ik wil voorkomen dat mijn aanvraag vertraagd wordt door fouten. Zijn er bepaalde dingen waar je echt op moet letten of vaak misgaat? En hoe lang duurde het bij jullie voordat je de subsidie uiteindelijk kreeg? Zelf twijfel ik ook aan de beste volgorde om alles te regelen: het werk eerst afronden, betalen, en daarna pas de subsidie aanvragen, toch?
3 weergaven

Veel mensen die net als jij bezig zijn met
voor een warmtepomp, onderschatten vaak hoe belangrijk het is om al die voorwaarden en documenten zorgvuldig te checken voordat ze hun aanvraag indienen. Het is niet zo simpel als het lijkt, want er zijn 12 verplichte controlepunten en een factuur die exact aan alle eisen moet voldoen. Bij mij hielp het behoorlijk om het proces stap voor stap te doorlopen en ook zeker het KA-nummer van het materiaal te controleren. Door goed voorbereid te zijn en geen risico’s te nemen, vergroot je de kans dat je aanvraag snel wordt goedgekeurd.